למי מיועד ניתוח הרמת חזה ולמי לא?

אחת האופציות לנשים אשר אינן מרוצות אסתטית מהחזה שלהן היא לעבור ניתוח הרמת חזה. אך אילו בעיות בדיוק ניתוח זה פותר? דוקטור אלכס לבנברג, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מסביר.

“ניתוח הרמת חזה מיועד לנשים אשר מעוניינות לשפר אסתטית חזה בעל שדיים נפולים או מרוקנים לאחר לידות או הנקות”, אומר דוקטור אלכס לבנברג, “או אחרי ירידה משמעותית במשקל”.

דוקטור אלכס לבנברג גם מתאר כיצד מתבצע הניתוח: “במהלך ניתוח להרמת חזה, הרופא המנתח מצד אחד מסיר עודפים של עור ומצד שני מרים ומארגן מחדש את רקמת השד, הפטמה והעטרה. כאשר נפח השד לוקה בחסר, בעיה זו תתוקן על ידי הכנסה של שתל סיליקון. סך הכל הניתוח נמשך כשעתיים תחת הרדמה כללית, ולרוב אינו מחייב השגחה למשך הלילה”.

יש לציין כי ניתוח הרמת חזה איננו מומלץ לאוכלוסיות הבאות:

  • נשים שההתבגרות המינית שלהן עוד לא הושלמה, זאת מאחר והשדיים עוד לא סיים את התפתחותו. לכן, הניתוח אינו מומלץ לנשים מתחת לגיל 18-17.
  • נשים שמתכננות להיכנס להריון בשנה הקרובה שלאחר הניתוח. כניסה להריון נוסף עלולה לשנות את תוצאות הניתוח. את הניתוח עדיף לדחות לנקודת זמן בה האישה איננה מתכוונת ללדת עוד.
  • נשים שסובלות מעודף משקל משמעותי. הסיבה לכך היא שעודף משקל יוצר סיכון מוגבר לזיהומים במבנה השד הסופי ולפתיחת חתכי הניתוח.
  • נשים בעלות רקע רפואי שקשור למחלות שדיים, סרטן השחלות וסרטן השד במשפחה. במקרה וקיים רקע כזה, יש קודם כל להיבדק היטב אצל כירורג לפני הניתוח.

לסיום, דוקטור אלכס לבנברג מעוניין להדגיש כי תוצאות הניתוח להרמת חזה עלולות להשתנות לאחר כל שינוי של 5 קילו ומעלה במשקל האישה.

כתיבת תגובה