מתי ניתן לבצע ניתוח הרמת חזה ללא שתל?

ניתוח הרמת חזה מתאים בעיקר לאותן נשים לאחר הריון או הרזיה בהם רקמת השד מתרוקנת ומעטפת השד המורכבת מהעור והפטמה צונחים אל מתחת הקפל התת-שדי. דוקטור אלכס לבנברג אומר כי לאותן נשים בעלות רקמת שד טובה אבל עם צניחה של השד אל מתחת לקפל התת-שדי ניתן לבצע ניתוח הרמת חזה ללא שתל סיליקון.

אז מתי אפשר לבצע את הניתוח המדובר ללא מעורבות של שתל? על פי דברי דוקטור אלכס לבנברג, הדבר תלוי בקיום שני תנאים:

  1. במקרה ונפח השד יחסית מלא.
  2. הירידה במיקום של השד היא מינימלית ביותר.

אם התנאים המפורטים לעיל אכן מולאו, ניתן בשיטה זו להסיר עור מיותר, לאסוף מחדש את הרקמה ובכך להזיז את מיקום הפטמה למיקום גבוה יותר.

בדיקות מקדימות

על אף זאת, יש לציין כי כמו בכל ניתוחי החזה גם במקרה זה המטופלת תצטרך לעבור שורה של בדיקות לפני הניתוח. הבדיקות כוללות ממוגרפיה, אולטרה סאונד, בדיקות דם, בחינת מנגנון הקרישה ובחינה מדוקדקת של ההיסטוריה הרפואית האישית והמשפחתית, עם דגש רב על מחלות נשיות בשדיים ובמערכת הרבייה. בנוסף, על נשים מעשנות לחדול מעישון חודש לפני מועד הניתוח.

תהליך ההחלמה

במשך שבועיים אחרי הניתוח על המטופלת להיות במנוחה מוחלטת. כמו כן, ההמלצה היא בשבוע הראשון להימנע מהרמת הזרועות מעלה וב-6 השבועות הקרובים לאחר הניתוח להימנע מסחיבת משאות כבדים. לאורך כל התקופה יש ללבוש חזייה מותאמת, יום ולילה.

אין צורך לגשת להסרת התפרים באזור המנותח מאחר והם ייספגו מעצמם בעור. במקרה של כאב יש לקחת משככבי כאבים ובמקרים נדירים של התפתחות זיהום בפצע יש ליטול אנטיביוטיקה בהתאם להוראות הרופא. בכל אופן, חשוב להיות תחת מעקב רפואי כדי לעקוב אחרי שינויים בחזה.

 

כתיבת תגובה